JCA dekok
Image default
Rechten

Waarom u gebruik zou moeten maken van gratis juridisch advies van een letselschadebureau

Het is schokkend hoe vaak wij telefoontjes krijgen van letselschadeslachtoffers die maanden na hun ongeval voor het eerst met een advocaat spreken. Tegen die tijd is de schade vaak al aan hun zaak toegebracht en profiteert de verzekeringsmaatschappij van de gedaagde. Verzekeringsmaatschappijen zijn geen vrienden van letselschadeslachtoffers. De grootste fout die de meeste letselschadeslachtoffers maken is dat ze billijkheid verwachten. Lees hier meer over van der Toorn.

Zelfs als iemand iets hoort als “wij accepteren de verantwoordelijkheid” betekent dat nog niet dat de verzekeringsmaatschappij het letselschadeslachtoffer eerlijk zal behandelen. In feite, meestal zonder een advocaat is precies het tegenovergestelde waar.

Een letselschadebureau zal met u praten

De meeste letselschade kantoren bieden gratis consultaties aan slachtoffers van letselschade. Sommige van de advocaten zal de tijd nemen om vragen te beantwoorden en nuttige informatie te geven, ongeacht of u geïnteresseerd bent in het inhuren van hen of ze geïnteresseerd zijn in het nastreven van de zaak voor u.

Hoewel elke zaak uniek is, kan het nemen van 10 tot 30 minuten om te spreken met een vooraanstaande letselschade advocaat over een verzekeringsclaim een groot verschil maken op de weg. Hier zijn enkele algemene tips voor het omgaan met een verzekeringsadviseur.

Ook kunt u enig inzicht in de vorderingen behandeling proces en uw volgende stappen te krijgen. U kunt ook leren een aantal gemeenschappelijke tactiek auto-ongeluk adjusters gebruiken, als de advocaat zal de tijd nemen. Fouten die vaak gemaakt worden:

Verzuim om te documenteren

Als u een auto-ongeluk hebt gehad en een zware klap heeft gehad, zijn foto’s van de schade aan uw voertuig vaak zeer belangrijke bewijsstukken als de zaak voor de rechter komt. Vaak heeft het letselschadeslachtoffer het gevoel dat de verzekeringsmaatschappij “foto’s zal nemen” en de foto’s voor hen zal bewaren.

Echter, zelfs uw eigen verzekeringsmaatschappij kan in veel verschillende omstandigheden nadelig zijn. Ga er niet van uit dat u toegang heeft tot de foto’s die door een verzekeringsmaatschappij zijn genomen.

Vaak zal de verzekeraar geen foto’s nemen die informatief moeten zijn tijdens het proces, tenzij de verzekeraar gelooft dat ze de verdediging van de vordering ten goede zullen komen.

Eerlijkheid verwachten

Schade-experts worden niet betaald om eerlijk te zijn tegenover de eiser. In feite zijn de meeste experts werknemers van het bedrijf dat zij vertegenwoordigen. Geld dat op een claim wordt bespaard, doet hen goed uitkomen en daarom proberen zij u zo weinig mogelijk uit te betalen. Eerlijkheid verwachten is de grootste fout die de meeste slachtoffers van persoonlijk letsel maken.

Zelfs ervaren zakenmensen worden teruggepakt door een vriendelijke aansteller die aangeeft dat zij “de verantwoordelijkheid op zich nemen”. Maar zodra het onderwerp draait om de betaling van geld, het is meestal dan wanneer het lampje gaat branden dat aangeeft “we hebben een advocaat nodig”.

Als je in een auto-ongeluk waarbij je gewond bent geraakt, spreken met een auto-ongeluk advocaat kan zeker geen kwaad. Vooral als u gaat proberen om zelf over de zaak te onderhandelen. Lees hier meer over wat een letselschadebureau voor u kan betekenen.

http://letselschadebureau.nl