JCA dekok
Image default
Internet marketing

Waarom SEO uitbesteden voordelig is

Als het gaat om zoekmachine optimalisatie – SEO – staat er veel op het spel voor de meeste bedrijven. En toch komen we veel organisaties tegen die ons vertellen dat ze het intern gaan regelen. Of, beter nog, de zoon van hun buurman is goed met computers en helpt ons uit de brand. Of, nog beter, ze hebben geen SEO nodig omdat hun site al rockt. 

Budgetten moeten altijd kritisch worden bekeken en onderzocht om er zeker van te zijn dat ze zo efficiënt mogelijk worden gebruikt, maar wees voorzichtig met SEO. Het is complex en iets waarvan wij vinden dat het moet worden uitbesteed aan een gekwalificeerd digitaal marketingbureau. Lees hier waarom SEO uitbesteden voordelig is.

Er staat te veel op het spel

Er wordt gezegd dat 80 procent of meer van de aankopen van producten of oplossingen beginnen met een Google-zoekopdracht. Merk op dat er niet search engine search heb gezegd; we hebben het hier alleen over Google en ja, mensen gebruiken nog steeds Bing en andere zoekmachines, zij het niet zo veel. 

Toch, de consument vertrouwt op zoekmachines om te vinden wat ze nodig hebben. Terwijl geen digitale marketing bureau met een goede reputatie zal ooit beloven een pagina een ranking. Het verbeteren van trefwoord rankings kan een lange-termijn effect hebben op het leiden van gekwalificeerd verkeer naar een website.

Stel jezelf deze ene vraag: Wanneer was de laatste keer dat je voorbij pagina 3 of 4 klikte in een Google-zoekopdracht? 

Het is complex

Volgens Moz heeft Google dit jaar tot nu toe 12 updates van hun algoritme doorgevoerd en dit zijn alleen nog maar de updates die bekend zijn. Met bijna constante updates is het bijna onmogelijk om bij te houden, zelfs als SEO deel uitmaakt van je functieomschrijving. Als digitaal marketingbureau lezen we altijd wat er gebeurt, hoe het onze klanten beïnvloedt en wat we kunnen doen om ons voor te bereiden op eventuele gevolgen. Als je deze veranderingen op de verkeerde manier probeert te omzeilen, kun je door Google worden bestraft, wat niet alleen nadelig is voor je bedrijf, maar ook moeilijk te overwinnen is.

Organisch verkeer is slechts een deel van wat een website nodig heeft

Organisch verkeer en andere SEO key performance indicators (KPI’s) zijn een relatief klein deel van de totale website eisen. Hoewel ze significant en belangrijk zijn, kunnen de in-house website marketing professionals hun tijd beter besteden. Er is direct verkeer van promoties, Salesforce-automatisering en leadgeneratie die nodig zijn om verkeer te genereren. Er zijn klant communicatieplannen, website updates, copy, afbeeldingen, en programmering die nodig zijn. Kortom, hoe meer gespecialiseerde onderdelen van de gezondheid van de website je kunt uitbesteden, hoe meer jouw teams zich kunnen richten op andere marketingonderdelen.

Het is minder duur

Personeel voor interne SEO is kostbaar. Als een bureau €1500 tot €2500 per maand rekent voor SEO, bespaar je een ton in vergelijking met het intern bemannen ervan. De salarissen van marketingspecialisten zijn gemakkelijk het drievoudige van dat bedrag, en voeg daar overhead personeelskosten zoals gezondheidszorg, belastingen en kantoorruimte aan toe en het wordt kosteneffectiever om uit te besteden aan een gespecialiseerd digitaal marketingbureau.

Het is te tijdrovend om op te beknibbelen

Als, in de loop van een 40-urige werkweek, de in-house marketing manager de tijd besteedt die ze nodig hebben om te besteden aan slimme SEO, zullen ze niet de tijd over hebben om te besteden aan alle andere taken op hun lange lijst van verantwoordelijkheden. Het optimaliseren van een website, het bijhouden van de veranderingen in de industrie en algoritme-updates, het aanpassen van zoekwoorden, het schrijven van geoptimaliseerde inhoud, het optimaliseren van de blogs / persberichten en andere content die je regelmatig aan de site toevoegt, en linkbuilding kosten allemaal tijd. Beknibbelen op een van deze activiteiten kan nadelig zijn voor uw SEO effectiviteit. Daarom is het verstandig om een bureau met een SEO-specialist in te schakelen.

https://ralfvanveen.com/