JCA dekok
Image default
Marketing

Waarom heeft jouw bedrijf een pr bureau nodig?

Een PR bureau kan u ontzorgen in het contacteren en onderhouden van relaties die voor uw bedrijf relevant zijn, met als gevolg dat u op een positieve manier onder de aandacht komt bij uw doelgroep. Het kan naamsbekendheid en vertrouwen genereren als u met uw bedrijf in de spotlights wordt gezet.

 

Wat doet een PR bureau?

Als u zichzelf afvraagt wat doet een PR bureau nou precies? Dan bent u verre weg van de enige persoon die zich iets dergelijks afvraagt. PR staat voor Public relations. Wat een PR bureau doet is het managen van publieke relaties. Meestal gaat een PR bureau als volgt te werk:

–          Introductiegesprek over wensen en behoeften van de klant

–          Voorstel plan van aanpak

–          Implementatie plan van aanpak

–          Maken van PR strategie

–          Uitvoeren PR strategie

 

Tijdens het uitvoeren van die PR strategie worden alle potentiële kanalen in acht genomen om te benaderen en worden deze mensen op een structurele en professionele wijze benaderd met het verhaal van jouw bedrijf. Een PR bureau kan je helpen om zo’n verhaal te creëren zodat het interessant wordt om naar te luisteren en relevant wordt voor je doelgroep. Misschien vraag jij je nu af hoe een PR strategie er eigenlijk uit ziet.

 

Hoe ziet een PR strategie eruit?

Een PR-strategie wordt gecreëerd door het vertellen van een verhaal. Dit is uw kans om uw publiek te vertellen over wie u bent, wat u doet, en waarom u belangrijk voor hen bent. Elk verhaal moet terugleiden naar het “waarom” van uw bedrijf. Waarom doe je wat je doet? Waarom zouden mensen er iets om geven? Na het overwegen van je “waarom”, is het belangrijkste wat je moet doen het bepalen van je uiteindelijke doel.

 

Start met een doel

Zonder doel ben je dingen aan het uitvoeren zonder richting, als een schip zonder Compass in het donker. Zorg er altijd voor dat je een SMART doel hebt geformuleerd!

 

Weet wie je doelgroep is

Zonder te weten wie je doelgroep is wordt je communicatie te generiek en is de kans dat iemand zich aangesproken voelt minder.

 

Vertel je verhaal

Vertel het verhaal van je bedrijf. Dat creëert betrokkenheid en geeft vertrouwen. Het vertrouwen dat mensen in je hebben maakt het verschil tussen of iemand uiteindelijk contact met je opneemt en iets bij je koopt, of niet!

 

Laat je creativiteit de vrije loop

Leef je uit en wordt creatief! Bedenk originele dingen. Mensen houden van humor en originaliteit. Het kan onderdeel worden van je branding. (kijk naar Hornbach) Wees creatief en niet bang om  nieuwe dingen te proberen!

https://prgoeroes.nl/wat-doet-een-pr-bureau/