De telefonische bereikbaarheid is voor bedrijven erg belangrijk, klanten willen namelijk altijd zo snel mogelijk geholpen worden. De telefonische bereikbaarheid dat is de tijd dat een beller moet wachten voordat hij een persoon aan de lijn krijgt. Als je de telefonische bereikbaarheid wilt verbeteren, dan zal je eerst een aantal knelpunten in kaart moeten brengen en analyseer wat een beller ervaart. Consumenten die irriteren zich steeds vaker aan lange wachttijden, ingewikkelde keuzemenu’s, muziekjes een bezettoon en aan onnodig doorverbonden worden. Bij veel bedrijven is dit bekend, maar toch gebeurt het nog altijd. Bij de kleine bedrijven valt dit vaak nog wel mee en dan is er een grote kans dat je gelijk de eigenaar aan de lijn krijgt, maar bij grote bedrijven is dit zeker niet het geval. Als je als klein bedrijf namelijk al weinig tijd hebt om de telefoon op te nemen, dan kan je een telefoondienst of een receptioniste inschakelen en vaak hoeft de klant dan niet lang te wacht en de enige met wie doorverbonden kan worden dat is de eigenaar. Zo een telefoonservice voor kleine bedrijven is een stuk idealer dan hoe het er aan toe gaat bij de grote bedrijven. Die worden per dag heel erg vaak gebeld en er zijn dan ook meerdere werknemers in dienst die de telefoon opnemen en ook keuze menu’s zie je hier vaak voorkomen. Toch is er vaak niet echt een betere oplossing voor die grote bedrijven, behalve dat zij klanten niet telkens doorverbinden, want dit kan erg vervelend zijn. Zorg dat je een duidelijke verdeling hebt van afdelingen en dat de klanten een duidelijk keuzemenu krijgen. Ten slotte is het van groot belang dat je geen lange wachttijden hebt en dat je voor de klanten ook daadwerkelijk met een oplossing komt, anders ontstaat er meer irritatie en dan is de kans groot dat je een klant verliest. |
http://bizziphone.com |