In de jaren vanaf 2008 kwam het regelmatig in het nieuws. Dat en dat bedrijf heeft een reorganisatie. Een reorganisatie is natuurlijk niet goed voor de motivatie van het personeel. Een reorganisatie was vaak ook geen oplossing want een tijdje later ging het bedrijf alsnog failliet. De sfeer die er hangt tijdens een reorganisatie lijkt in sommige bedrijven normaal. Dat komt de bedrijfsresultaten toch niet ten goede? Wat kun je daar dan aan doen? Er zijn vele manieren om de sfeer in een bedrijf te verbeteren. Maar voor je bij dingen als loopbaanbegeleiding van Carrièrepoort.nl en andere manieren om sfeer te verbeteren komt, moet je eerst beseffen welke dingen sfeer beïnvloeden. Een belangrijke factor in de sfeer van bedrijven is in welke mate medewerkers zichzelf kunnen uiten. Uiten gaat niet alleen om woorden maar om gedrag in het algemeen. Hoe meer iemand zichzelf in zijn gedrag kan uiten en dus niet wordt afgerekend op de dingen die hij of zij doet of zegt, hoe veiliger deze zich in de huidige omgeving kan voelen. De regels en de ongeschreven regels van een bedrijf kunnen de medewerker heel erg beperken. Het is heel belangrijk dat een werkgever dit beseft en de medewerker in de regels niet beperkt in zijn of haar mening. Een ander punt is in hoeverre de medewerker de mogelijkheid heeft om ideeën bij de leidinggevende te opperen en op deze manier zijn of haar inbreng heeft. Als er naar deze dingen worden gekeken, voelt een medewerker dat hij of zij een medewerker van het bedrijf is en niet iemand die alleen nodig is om een takenpakket af te werken. Als je loopbaanbegeleiding bij medewerkers doet is het ook belangrijk dat je rekening houdt dat de medewerker graag wil dat er ruimte is om zichzelf te uiten. De medewerker zal zich hierdoor verbonden gaan voelen met het bedrijf en de afdeling waar hij of zij werkt. Lees hier meer om beter om te gaan met gevoelens van werknemers. |
https://carrierepoort.nl/ |